För er som orkar läsa om min resan

Det började med bil resa till sundsvall för att bo på camping en natt för att senare åka vidare till stockholm. Bilresan dit gick väl som bra, jag lyckade sova ganska mycke faktiskt :)!
PÅ morgonen åkter vi vidare till stockholm den resan gick super fort !! De tog kanske bara 4 timmar, rääääser .
Väl framme i stockholm går vi och äter sedan hoppar vi på lycks båten, om man får kalla de så. De var iaf en mycket fin båt. Men musiken var jävlart sämt. Dansbandsmusik hela resan lång.... Funderar på starta ettband själv faktiskt ;)!

De vart nästan att käka middag dirr, vi han bara in på rummen och byta kläder sen var de buffé. Vilken var mycket uppskattat av vissa . Tobb behövde inte ens frukost dagen efter för han var så mätt :P. De var iaf gott men de blev nästan för mycke !!

PÅ kvällen kollade jag och terese in "nöjes rummet" med dans mattor, rally spel nå skjutspel och en masa annat!
Vi körde lite dansmatta sen vart de nått annat spel som jag ejj vet vad heter :P
Vi lyssnade på karioki (stavning) vissa bättre än andra och även vissa trevligare än andra, nån jävla gubbe som tafsade på en lill tjej, höll på bli fight men som tur var tog vakten honom. Jag tesse gick in på olika klubbar men beslutade oss för att göra emmeli sällskap, han var nämligen i vårat rum och försökte sova men i mammas och tobbes rum var de fest. Dom hade bjudit dit ett par på fest , kvinnan var ute efter ett nytt pålägg, alltså en ny man. Hon var på resan med sin man och två barn, hon är ju fan dum i huvet ? :O
Vi lyssnade på dom ett tag men sen gick vi och la oss i lugn och ro för att sova :)!

Dagen där på var vi i riga, vi skulle på en rundtur i 3 timmar med buss och en jävla dumtant i guid .
Vi han gå ca 30 min innan vi hann tappa bort varandra.... Men efter ca en timme av letande hittade vi varran igen !!
Det var skit fint i riga men shoppingen SÖG !! De fanns tantkläder och en massa skor.... HIttade nästan ingen ting bara en massa tjoller !

Kvällen spenderades på båten ! Vi Spelade på automater och jag & tesse vann fan 50 kr var :)
Vi träffade två killar som emmeli tydligen hade hälsat på, hon sa hej till alla som gik förbi tror ja.
Dom började snacka sen följde vi med upp på deck, så hela kvällen vart med dom "snygga" killarna.... ;)

Onsdagen spenderade vi på grönan i stockholm, åkte de mesta :)! Superkul var de verklingen, vi fick till och med, med oss mamma upp i fritt fall :)

Senare på torsdagen åkte vi vidare till sundsvall för att sova på hotell. Vi träffade ulla, ullis, emma och oliva som också var i sundsvall så vi käkade middag med dom :) Dagen efter gick vi lite på stan sedan vidare hemmåt !!
Hittade e svart kofta som jag redan har en av, men två skadar aldrig !! Sen ett par skor på rea :)

Bil resan hem var de jobbigaste jag varit med om !! Emmeli var knsig men ganska rolig ändå, utan att hon hade varit social och dampig hade jag nog fått ett utbrott , fast fick de typ ändå av hon :P! Men de var trevligt att du höll igång lill bruden.

När vi äntligen var hemma i skell var de midda hos deras farmor, jag lovar ingen tyst minut bara 12 sek var hon tyst. Pratglad och gullig farmor hade dom :) Sen var de bara hem dirr och duscha för sedan vart de trästocks med lumme !! Trevligt att se mycke folk, men musiken SUGER ju...



Haha för er som orkt läsa så var detta min semester i sommar, har inte orkat skriva alla roliga händelser men kan säga så mycket som att detta var en trevlig resa som måste göras om :)!


Bilder kommer senare då emmeli med underlivs kli har orkat skicka dom till mig :)
natt i nuffsan.







Kommentarer
Postat av: emmeli

vi måste göra om det någon gång. =)



.sorry för att jag va lite jobbig i bilen men det fanns naada att göra ;]

2008-07-22 @ 16:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0