Plättar Eller pannkakor?

NU har jag en fråga vart går gränsen när man börjar kalla plättar för pannkakor?


När vi var i åre skulle jag äta plättar med grädde och sylt till lunch, jag ansträngde mig väldigt mycke för att kalla de pannkakor eftersom de stog så på menyn, själv hade jag sagt plättar men... När jag aldrig fick mina Pannkakor gick jag fram till en som jobbade där, utan att tänka denna gång.

Jag: Jag hade beställt plättar men har inte fått dom än.
Servitörn: Hmm... Jaha menar du pannkakor ?
Jag: HAahaha jaa...
Servitörn: Okej, men jag fixar dina pannkakor nu direkt.
Hon kommer tillbaka inom 2 min
Servitörn: Här har du dina 4 PANNKAKOR.
Jag: Hahah tack ska du ha.

Jag fick i alla fall klart för mig att dom kallar det för pannkakor.



Jag tycker att pannkakor är sånnadär feta man har i ugnen och plättar är tunna som man steker i en panna. Vad tycker du? Är de bara norrlänningar som säger plättar?


Bild tagen från google

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller helt och hållet med dig !!

PLÄTTAR HETER DE :)!

2009-03-09 @ 18:59:54
Postat av: Anonym

PLÄTTAR HETER DET:)

2009-03-09 @ 19:16:32
Postat av: f

PLÄTTAR SÅKLART !!

2009-03-09 @ 21:19:25
URL: http://fannyagren.blogg.se/
Postat av: S.

Plättar is the shiet!

2009-03-09 @ 22:10:20
URL: http://sannahedstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0