LONDON !

Hemma är precis vad jag är !!

Min resa till london var helt otrolig, en resa jag sent kommer att glömma !

Torsdag:
Vi kom fram till hotellet nån gång på kvällen, kollade in rummet. De gick super fort, de rymmdes en säng + en dubbelsäng sen fanns de ingen mer golvyta, Men fint var de !! Vi gick ut för att kolla lite på gatorna, blev ett stopp på en bar där de blev lite mat och öl.

Fredag:
Vi steg upp tidigt, frulle på subway (gillas) sen gick vi runt lite, såg på hästbyte? på slottet? gick vidare och såg big ben, sen åkte vi london eye. De är ett pariserhjul som är 135 meter över marken, jaa jag var rädd :P Det fanns som inget stopp när man kollade ut över hela london, det var hus och gator så långt ögat räckte. Man förstår nog inte riktigt hur stor stad det egentligen är. Senare på dagen shoppade vi lite, topshop var de sjukaste jag varit med om. På kvällen såg vi en mamma mia musikal. Trodde att jag inte skulle fatta nått eftersom den var på engelska, men jag fattade fan mycke. Helt sjukt bra var den!!

Lördag:
Först frulle på subway (igen) sen var vi på madame tussauds, sjukt så verkliga endel vaxdockor var !! Vi gick en skräck grej också.. Vart mer eller mindre tvingad att följa med, mitt hjärta stannade där borta tror ja.. När vi var klara shoppade vi lite till sen blev de middag sen mingel på en pub med super god öl.

Söndag:
Våran sista dag, vi chekade ut från hotellet, efter de blev frullen på subway sen tog vi en buss till Notting Hill. Super mysigt område, små butiker längst en smal gata. Vi såg bokaffären som är med i filmen, dock omgjord till en skoaffär nu. Men skylten är kvar osv. Vi frågade om den blåa dörren i filmen, alla har typ målat sina dörrar blåa så han vi frågade visste inte vilken av alla de var :P, lite tråkigt faktiskt. Blev ännu mer shopping på Oxford Street .

Eftersom vårat plan gick 06.00 på måndagmorgon hade vi inget hotell rum, vi åkte till flygplatsen där vi "sov" på bänkar.. Inget jag rekomenderar, men de fick funka. När vi väl skulle cheka in vid 04.00 tyckte han att jag var dum i huvet som hade tänkt ha min stora väska som handbagage, den vägade på tok för mycke för de. Jaa såklart hade vi gått fel.. Hissen gick inte riktigt ända upp för nån av oss !! Men när vi kom till bagage incheckningen hade jag en lagom övervikt på 4 kilo. Fick flytta över en massa till handbagaget och slänga onödiga saker som shampoo. Mitt handbagage var lagomt tungt, jag menar man fick ju ha 10 kilo, Varför inte utnyttja de? Fick med mig allt så varför inte gå och köpa mer saker i taxfreen ? Alkohol och en parfym blev de där!

Att vara vaken en hel natt sen resa en hel dag tar på krafterna.. Men de var värt de varenda minut !!


Bilder kommer, orkar dock inte göra de nu... Massor med bilder som måste gås igenom innan dom visas här !
Nån gång till veckan ska jag försöka fixa de !



Notting hill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0